Nattsudd.

Nej det är inte natt ännu, men det känns så. Sitter ensam uppe. Till höger om mig ser jag den gnistrande granen som står i uterummet. Till vänster om mig ser jag in i matsalsdelen och köket. Stjärnorna som hänger i fönsterna lyser röda. En harmonisk känsla. Det är helt tyst.
 
Jag är så trött nuför tiden. Det är verkligen ovanligt att jag sitter uppe vid denna tid när C sover. Men jag har mig själv att skylla. Helgen har varit omtumlande för mig känslomässigt. I lördags blev jag orolig och jag kände mig helt uttorkad. Det resulterade i dålig sömn och en känsla i kroppen som var svår att få bort. Så.. idag var jag faktiskt hemma från jobbet. Det gjorde mig gott! Jag sov till 11.30. Gick upp och åt lunch, la mig igen vid 14 och sov till 15. Tog ett bad. Satt lite vid datorn och sen kom C hem. Precis vad jag behövde.

Gick och la mig nu vid 21.30. Trött trött trött. Låg på Cs bröst och vi pratade om framtiden. Så underbart. Du är mitt allt. Är så kär i dig! Kunde inte riktigt somn. Upp på toa. Försöka sova igen men nej.. antar att jag har mig själv att skylla då jag sovit så mycket idag. Men men.

Äter en clementin och försöker bara vara lugn. Jag mår mycket bättre idag. Lugnare. 

Livet ÄR underbart <3
Allmänt | |
Upp