Vecka 17!

Herregud.. vecka 17! Kan ni tänka er? Det har gått så fort sen vecka 12. Det är dock skönt.. att tiden rör på sig. Dessa veckor brukar ju kallas spökveckor men det är inget jag känner. Jag känner mycket symptom.

Tröttheten är fortfarande enorm. Huvudvärken kommer ofta. Vet inte om jag har skrivit det tidigare men jag ringde min BM just om detta. Tänkte att det kunde vara att jag har lågt HB. Men nej, det ligger på 130+ och mina värden på järndepåerna hade varit enormt bra. Något på 90. Enligt henne hade jag så bra reserv att jag inte kommer behöva äta järn på hela graviditeten. Så, alla värden ser kanon ut! Men om jag har problem och till slut inte klarar av det kan jag få gå på akupunktur. Sedan det samtalet har det faktiskt blivit mycket bättre. Skriver upp hur mycket vatten jag dricker om dagen och jag märker att jag måste dricka runt 2 liter för att må bra. Tröttheten är som den är. Kanske för att det är januari som man är så förbannat trött? Haha!

En annan sak som jag inte har skrivit om är att jag har börjat få ont i mina fogar. I början förtod jag inte alls vad det var men ju längre tiden förstod jag: fogarna. Det gär något djävulskt ont i ljumskarna och svanskotan. När jag suttit i soffan är det som värst. Ta långa sten är ju ett big nono. Trappor får man trixa sig genom.
 
Gnäll gnäll! Haha. Visst, det är jobbigt men samtidigt.. jag skapar ett liv i mig! KLART det känns! Det är ju självklart att man som gravid går igenom mycket förändringar och många är ju främmande. Men att få känna fladder från bebis i magen och att tänka efter vad det är som gör att man mår såhär - det slår ju allt!

Vekorna bara rullar på.. det är mycket på jobbet och på kvällarna orkar jag inte göra så mycket. Jag har försökt lyssna på kroppen och har lagt mig tidigt flera gånger. Det har resulterat i en mycket mer glad blivande mamma! :) Förra helgen teckande vi försäkring på mig och bebis och denna helg har vi gått igenom försäkringskassan. Lika bra att försöka sätta sig in i detta. Egentligen hatar jag mig själv för att jag måste ha sån kontroll. Detta med fk och planera ledigheten kan verkligen skapa hjärnspöken men jag misstänker att jag inte är den enda. Vi har bra med pengar och vi kommer kunna vara hemma länge men det är just förstå sig på allt och hur man lägger upp det som stör mig. Men samtidigt, vi har lång tid på oss att förstå mer. Tror man pratar mer om detta på föräldrargrupperna sen :) Nu vet vi baserna iallafall och det känns skönt.

I veckan händer det inte så mycket. Har pysslat klart sängmobilen och jag misstänker att jag kommer fortsätta rensningen här hemma i veckan. Blivit himla pysslig av mig.

Hoppas ni alla mår bra och har haft en fin helg! Kram på er! <3 
Allmänt | |
Upp