Lördagskväll.

Sitter i soffan och har precis installerat google drive för att kunna ha koll på alla bilder och dokument vart jag än befinner mig. Känns skönt. Nu ska jag bara fixa alla bilder från förra datorn också. Sen så! Idag har vi rensat, rensat och åter rensat i huset. Jag har fått någon mani tror jag. Kör ett rum i taget. Är inte klar med det första ännu men det tar sig. Imorgon ska det bli klart! Vill få undan en massa skit och bara kunna lägga sånt åt sidan. Känslan av nystart! :)
 
Tanken är ju att vi såsmåningom ska fixa ett barnrum på övervåningen. Vi har bott i vårt hus i 6 år och hela nedervåningen är färdigrenoverad. Vi bor i ett nästan 100 år gamalt hus så det krävs mer än nya tapeter och golv. Vi har rivit upp i princip allting från golv till tak. Vi har verkligen varit nogranna. Uromhus har vi också gjort enormt mycket och det kommer vi att fortsätta med i vår. I somras byggde vi en stor inglasad altan och det som saknas nu är stensättningen utanför. Men hur som helst.. övervåningen står kvar i originalskick sen vi flyttade in. Vårt sovrum har vi dock målat vitt (stod inte ut med laxrosa!) så det är rätt neutralt. I början kommer bebis få bo hos oss. Så får vi se om vi kommer ha ett till rum klart eller om vi får ställa ut säng och byrå till bebis medan. Vi måste nämligen riva lite väggar för att ändra planlösningen (vi har genomgångsrum vilket vi absolut inte vill ha), sätta in fönster osv. Men skam den som ger sig. Det kommer bli bra till slut.

Imorgon ska vi åka runt lite. Blir bla handling av mat. Sen hem och fortsätta rensa. Får se hur mycket jag orkar. Jag är exremt trött och konstigt nog har jag börjat få ett hemskt illamående på kvällarna (har ju knappt mått illa alls) så det gäller att vila också.
 
Hoppas ni har en mysig lördagsväll! <3

 
Så fina barnrum! 
 
Allmänt | |
#1 - - linnealchf.blogg.se:

Så mysigt att få följa din resa <3

Svar: Tack vad gullig du är! Ska genast kika in på din blogg :)
lifeasiwantit.blogg.se

Upp