Vecka 21

Wow! Vecka 21. Kan ni förstå det? Jag kan inte det. Det är fortfarande helt offatbart. På fredag har vi vårt rul och jag är så nervös och samtidigt förväntansfull. Det här kan låta väldigt konstigt men.. Ibland tror jag att jag har inbillat mig att jag är gravid. Jag vet, Jah veeeet. Jag ÄR ju gravid. Men ändå. Lyckan är så jävla stor att den inte ryms i kroppen. Det är så värt att kämpa för. Efter vårt år av misslyckanden så är det verkligen så. Hur klyschigt det än låter så.. Helt plötsligt är det värt alls tårar och alla hemska dagar man har haft. Kämpa på alla fina där ute!

Så ja.. Vi räknar verkligen ner dagarna nu. Känns jätteskönt att vi har tagit ledigt hela fredagen. Jag kan känna lite fladder och ibland hårdare buffar men är det verkligen bebis? Jag intalar mig ibland att det är gaser. Jag tror jag har moderkakan i framvägg. Inbillar mig det. Ultraljudet kommer bli så bra för oss, både jag och C har ju så svårt att förstå att det ligger en liten bebis i min mage. 

Om barnmorskan kan se så vill vi gärna veta kön. Vi har pratat fram och tillbaka och jo, vi vill veta! Är så nyfikna att vi SPRICKER! Bara för det kommer bebis säkert ligga med benen i kors haha! Efter ultraljudet tar vi en tripp till Uppsala och kollar på vagnar mm. Ska hälsa på mamma och pappa. Visa bilder och berätta om vi får se könet. Ååhhhh snaaart!

Ska försöka bättra mig med bloggen. I måndags hade vi en milstolpe. Halva graviditeten har gått och jag har fått tillbaka lite av min energi. Så tacksam. 

Magen i vecka 20 <3



Allmänt, Gravid | |
Upp