Grinig.

Vilken dag det var igår. Var inte alls på topp! Tänkte på allt möjligt. Pengar.. hur ska man planera föräldrarledigheten.. kommer vi ha råd om jag är hemma si och så länge? Sambon tycker inte jag ska oroa mig då vi har bra med pengar men igår var det det enda jag gjorde. Oroade mig för allt & inget. Kom upp nya frågetecken hela tiden. Tror att det börjar gå upp mer och mer att vi har ett liv i min mage och jag fick min första känsla av att "hur ska jag greja det här" kom igår. Sånt man inte får tänka.. speciellt inte om man försökt länge. Men tro mig. Det kommer. Och när ena funderingen har lagt sig så kommer nästa. Man hör inte folk säga så mycket om detta men jag kan inte vara den enda som får sånahär tankar. Misstänker att det kommer finnas massor av frågetecken men det får lixom.. lösas lite på vägen. 
 
För att inte få en sån dag idag så tänkte jag sysselsätta mig lite. Ska snart ut och skotta och sen tänkte jag baka kanelbullar så att vi alltid har hemma i frysen om vi får besök. Ikväll ska vi ut och äta texmex och sen gå på bio. Tror filmen hette "Micke och Veronica". Den nya svenska filmen. Hoppas den är bra :) Blir skönt att komma ut lite.
 
 
Allmänt | |
#1 - - linnealchf.blogg.se:

Tror det är fullt normalt att tänka på, självklart är det en omställning och ett barn är ju inte gratis - Men vet du, det löser sig! Tror du och din sambo kommer fram till något jättebra! :) <3

Svar: Tack, snäll du är <3 För min del tror jag att det handlar om att jag inte vet ett dugg om hur allt funkar och då blir jag stressad. Som att jag inte har någon kontroll. Har läst runt lite nu och det känns mycket bättre. Det är ju dessutom lååång tid kvar så vi hinner få mer kött på benen. Mycket att ta in.
lifeasiwantit.blogg.se

Upp