Nu har vi berättat.

OJ! Vilken julafton det blev. Redan dagen innan mådde jag rätt dåligt. Otroligt trött. Kändes som jag blivit påkörd av en lastbil bokstavligt talat. C gjorde det mesta i köket medan han lät mig ta ett bad. Hur underbar får man inte var? Världens bästa. Sen låg jag mesta delen av dagen. Kollade på Modern Family som vi har börjat kolla på. Senare spelade vi bingolotto och vi vann såklart ingenting ;)

Julafton. Vi sov lagom länge. Till 8. Vi kan sällan sova längre nu för tiden. Något som hände när vi plussade. Sover aldrig längre än till 8.30. Låg och kramades. C kände på magen och sa att han längtar tills man kan känna bebis på riktigt. Snart älsking. Snart. Så gick vi ner, tog in katterna och satte oss vid granen. Jag gav honom mina klappar och jag fick klappar av honom. Han känner mig så väl så väl.. fick hur mycket fint som helst. En kabelstickad grå tubhalsduk, en grå-rosa mössa, ett mobilskal svart med guldnitar till min nya telefon, hörlurar, en ljuslykta från kosta boda, glasbehållare (3 olika storlekar), korg och ljustråg från Ernst. Jag älskar alla hans produkter och jag älskar att inreda i industreill stil. I det stora hela skulle man kunna säga att jag älskar inredning! Så otroligt nöjd. Fina älskling.
 
Efter det så fixade vi klart med maten. Tur att vi hade lite att fixa med för jag började bli riktigt nervös för att berätta. Vi tände marschaller och gjorde fint här hemma. Vid 14.30 kom dom och vi började med att bjuda på lite glögg och pepparkakor. Sen fick jag äntligen luft. "Innan jag och C fortsätter med att fixa lite mat så skulle jag vilja berätta en sak". Alla ställde ner sina glöggmuggar BUMS. Så sa jag bara "i sommar så ska jag och Chrille bli föräldrar. Gud det var så underbart. Blir så glad när jag tänker på det. Glädje och lättnad. Mamma grät, syrran grät, pappas ögon var inte heller helt torra och lillebror gav mig oändligt många kramar. Ja, det blev ett enda stort kramkalas. Efter det kunde jag inte kocentrera mig utan C sa åt mig att umgås lite med familjen så fixade han, hans mamma & pappa resten av maten.
 
Resten av kvällen var bara underbar. Vi åt, skrattade och hade det mysigt. Senare under kvällen gick jag, mamma och syrran upp på övervåningen och jag visade bilder från ultraljudet och vi pratade lite om allt som varit. Snön dalade ner och vi fick mycket snö under kvällen. Väldigt mycket snö. Det var helt magiskt. Precis en sån jul som jag har önskat mig. Vi satt uppe länge. Klockan 00 åkte de sista hem och jag och C stod och kramades och sa ingenting. Bara glädje. Somnade gott och sov till 8 (som vanligt haha).
 
Nu har vi varit ute och skottat och nu ska vi se på Modern Family innan vi åker till hans föräldrar för lite mer julmat.
 
Hoppas ni mår bra och njuter av julen och lediga dagar (om ni slipper jobba). 
Allmänt | |
Upp