Så trött!

OJ.. jag är så trött hela tiden. På jobbet funkar det helt okej eftersom att jag har så mycket att göra. Men när jag kommer hem på kvällarna så är jag DÖTRÖTT och tankarna börjar snurra. Jag har på senaste tiden börjar noja mig enormt mycket och just nu så oroar jag mig för ultraljudet som vi ska på den 15 december. Är LIVRÄDD att det inte kommer finns ett levande foster eller att det kommer att se onomalt litet ut för sin vecka. Men samtidigt... jag MÅSTE koppla av nu. NJUTA. Så det jobbar jag på.
 
Tidigare i veckan hade jag inskrivning hos barnmorskan. C var givetcis med och det var jättebra för oss. Började med att lämna urinprov. Sen vikten och efter det blev det ett stick i fingret. Mina värden blev:

HB: 133
Urin: 0
Blodtryck: 130/70
 
Allt såg perfekt ut. Lite högt övertryck men annars så såg det bara bra ut. Hon sa inget illa om min vikt utan jag berättade att jag i min tonår har haft ätstörningar. Hon sa bara "eftersom att du har ett bmi över 35 så måste vi göra en glukosbelastning". Det känns helt okej. Jag gör det ju för vår ärta (som nu är lika stor som en jordgubbe!). Så den 15 januari har jag en tid för glukosbelastning. Kommer sen göra en till belastning i vecka 26 tyckte jag hon sa. Blir intressant.. jag som inte alls brukar klara av att dricka såna drycker. Urk! 
 
Jag har missat att skiva så mycket känner jag. Så mycket som har hänt. Vi har berättat för C:s familj. Dom blev överlyckliga och ja.. det är första barnet i familjen så lyckan var total! Jag kan knappt bärga mig tills vi berättar för min familj. Dom anar INGENTING! Planerar att berätta det på julafton.
 
Nu ska jag stänga ner datorn och vila ögonen lite haha :)
Allmänt | |
Upp