Vecka 18.

Äntligen fredag! Äntligen helg! Veckan har varit otroligt jobbig. Det är så fruktansvärt mycket på jobbet. Jag känner mig inte som människa utan på kvällarna gör jag det jag absolut måste. Älsklingen min fixar alltid middag och sen äter vi. Efter det disk, ta en dusch och sen slocknar jag. Den berömda tröttheten ska ju ge med sig nu! Men närå! :) Kanske är det bristen på dagsljus? Vet inte men jag håller ut, allt för dig älskade bebis.
 
Förutom tröttheten måste jag säga att jag mår rätt bra. Visst, det känns i kroppen att det händer massor av saker men det är egentligen inget att klaga över. Veckorna går så sjukt fort nu!

Jag har haft det så galet tråkigt och långsamt senaste helgerna så nu tänkte jag börja sysselsätta mig med en sak. Påbörja en light-renovering av ett rum på övervåningen. Som det är i dag så har jag och hjärtat mitt sovrumet "längst in" på övervåningen. Vi har en stooor hall, ett liiiitet sovtum med balkong, ett stort genomgångsrum (idag gästrum och arbetsrum) samt vårt sovrum. I framtiden ska vi ju göra om där uppe med hela planlösningen. Vi behöver ingen stor hall och vi vill gärna ha ett till sovrum. Att ha genomgångsrum är ingen höjdare heller. Nåväl, planerna nu är att flytta ut vårt sovrum till genomgångsrummet. Och bebis får ett eget rum där vi nu sover. Bebis kommande rum är ändå helt okej. Vi light-renoverde det för ett par år sen. Målade väggarna vita (från terracotta huuuuuhhh). SKa nog bara bättra på ett till lager färg, måla dörren och fixa ny fönsterbräda. Inget stort alltså. Så det stora projektet nu är genomgångsrummet som idag agerar arbetsrum och gästrum. Gästrumsfunktionen får ryka. De få gånger vi har nattgäster så får de sova nere. Det blir nog jättebra =) Genomgångsrummet blir alltså vårt sovrum. 

Vi tänkte att det var smidigare så. Att vi sover där och bebis i rummet längst in. Så vi inte behöver störa bebis. Nu kommer vi ju ha honom/henne inne hos oss första tiden så rummet behövs ju inte. Men vi märker att man ändå kommer behöva förvring för kläder, leksaker och andra prylar. Dessutom vill vi ha ett skötbord på övervåningen också för att slippa onödigt spring på nätterna. Skötbord kommer ju finnas på nedervåningen också då vi är där om dagarna. Men på nätterna kan det nog vara skönt.

Iallafall.. det jag till komma till är att jag imorgon kommer att börja riva tapterna i genomgångsrummet. Sen blir det målat eller ny tapet. Som sagt, detta får bli en lightrenovering då vi planerar att göra om övervåningen om ett par år. Men nu vill vi inte dra igång något sådant då vi har nog med planer med uterummet och den stora stenläggningen vi ska hinna göra innan bebis kommer i juli. Och stressa vill vi absolut inte göra. Får se hur glad jag kommer vara imorgonkväll efter att ha rivit tapeter hela dagen haha. Men det kommer bli så bra, det känne jag på mig.

Förresten, är det någon av er läsare som vet hur det är med målning och gravid? Nu tänker jag givetvis på vattenbaserade frger. Har tidigare hört att det är okej men när man googlar får man otroligt olika svar. Kanske nån av er vet mer? Lämna gärna kommentar!
 
Nu ska jag äta lite godis och mysa med mitt hjärta.
Hoppas ni har en mysig fredagskväll! <3
Allmänt | |
Upp